Enkele post bekijken
Oud 30th April 2007, 11:16
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Dieren en warmere temperaturen

Ik beweer niet dat dit ongelooflijk warm jaar - warme winter en warme lente - een gevolg is van 'Global warming'. Daarvoor lijkt het me een beetje té plots, het is volgens mij eerder een uitzondering. Maar het is wel zo dat de temperaturen de laatste jaren overal zo'n beetje de pan uitswingen, dus er is wel degelijk een trend zichtbaar.

Ik denk dat het probleem is dat veel mensen niet inzien waarom 'Global warming' slecht zou zijn. Wat is er tenslotte mis met warm weer? Dan moeten ze niet meer naar de Middellandse zee trekken
Afgezien van het feit dat de droge delen van de wereld - waar nu sowieso al niets dan problemen zijn, denk aan de derde wereld - droger zullen worden en de kustdelen 'natter', zijn er nog problemen waar we ons zorgen om moeten maken. Die situeren zich o.a. (!) op het gebied van de biodiversiteit. Er zullen soorten uitsterven, soorten bijkomen, soorten drastisch vermeerderen of verminderen, hele biotopen zullen zich verplaatsen naar andere gebieden (warmer of kouder), enz...

Ik hoop in deze draad te kunnen duidelijk maken welke gevolgen van de opwarming van de aarde er zouden kunnen zijn voor dieren. Maw hoe reageert de dierenwereld op veranderende temperaturen?
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden