Enkele post bekijken
Oud 29th April 2007, 12:37
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
Als iemand met een zware truck voorbij rijdt terwijl ik op het voetpad wandel, en ik zie de zwarte roet uit z'n uitlaat voorbij zweven (hetzelfde met bussen btw), moet ik dan beginnen claimen dat dit een straf waard is omdat er weerb zoveel kankerverwekkende stoffen zijn ingeademd geweest? Waar zit de logica. Hetzelfde met die 4x4's. Stoten veel meer uit dan kleinere wagens, moeten we ze nu werkstraffen oipleggen, of geldstraffen?

Ik ben idd wel voorstander van het verhogen van de taxen op energieverslinders zoals 4x4. En ja, het kan wel kloppen dat je in de stad ongeveer evenveel roet en fijn stof en weetikveelwatnogallemaal inademt als een roker, daarom dat ik ook hevig voorstander ben van verstandig gebruik van de auto en af en toe eens nadenken over alternatieven zoals ov, de fiets of zelfs de ouderwetse voet.

Citaat:
Onze kinderen worden al overbeschermd, hence waarom ze dikwijls zo vatbaar zijn voor allergies.

Dat klopt, maar dat is wel even helemaal iets anders dan sigarettenrook. "Laten we maar roken in het bijzijn van onze kinderen, anders kunnen ze straks nergens meer tegen" lijkt me geen gezonde gedachte en zo werkt het ook niet. Bij teveel hygiëne daarentegen werkt het zo wel. Teveel hygiëne kan idd allergieën 'triggeren', maar voor zover ik weet heeft te weinig sigarettenrook inademen geen slechte gevolgen. Geen appelen met peren vergelijken.

Citaat:
Please laat de pseudo-wetenschappelijke cijfertjes achterwege. Volgens sommige studies sterven jaarlijks tweeduizend mensen van nachtlawaai.
Het is schadelijk, laten we een kat een kat noemen, maar de maatregelen, dat is het...

Hey, je vroeg "Zeg me eens, welke studie heeft dit als conclusie?". Wat wil je nu eigenlijk?
En komaan, pseudo-wetenschappelijk?
In mijn ogen - maar ja, wie ben ik - lijken het Internationaal centrum voor kankeronderzoek, la Fédération belge contre le cancer en het Onderzoeks- en Informatiecentrum van de Verbruikersorganisaties vrij serieuze en wetenschappelijke organisaties. Waar zie jij ergens indicaties die het prefix 'pseudo' rechtvaardigen?

Citaat:
Ik heb zoveel enthousiasme nog niet gezien in posts over bv. allimentatie en ouderschapstwisten

Het schadelijk effect daarvan op de gezondheid van de kinderen is dan ook nog niet bewezen volgens mij.
Overigens ben ik ook geen voorstander van echtscheidingen, dus in een discussie daarover zou ik me ongetwijfeld ook wel laten horen. En als ik me niet vergis, heb ik dat ooit al eens gedaan, maar ik zou zo direct niet meer weten wanneer of in welke draad.

Citaat:
Het probleem hier was rokende ouders van kinderen die moeten gestraft worden, don't change the subject.

Als ik me niet vergis was jij het die het subject veranderde. Namelijk van een discussie over werkstraffen voor rokende ouders naar 'ons' personal anti-tabak vendetta, wat hier helemaal niets mee te maken heeft. Daar reageerde ik even op.

Citaat:
Ik zou ten eerste mijn kinderen al niet te vaak meenemen op café. Hm, zou ik nu voorstander moeten zijn van werkstraffen voor mensen die hun kinderen op café meenemen, terwijl ze zich zat zuipen en hun kind verwaarlozen? Hoe zijn die 2 meisjes vorige zomer verdwenen in de Walen? Oh ja, papa en mama zaten ladderzat op café.

Ook dat vind ik niet kunnen. Ouders met een alcoholverslaving zouden ook beter AA-begeleiding opgelegd krijgen of weetikveel. En ja noem het verpamperen, maar die kinderen hebben niets te kiezen. Maar zij zijn wel het slachtoffer van het onverantwoorde gedrag van hun ouders. Is het dan zo verkeerd om ons met die ouders hun zaken te moeien? Lijkt mij niet.

Citaat:
Wanneer iemand z'n zoon leert dat agressie de sleutel is in het leven, promotie maken, anderen zwart maken, achterbaksheid, doel heiligt de middelen, is die dan beter bezig dan een rokende vader die naastenliefde aanleert? No way man

Neen. En dat zag ik - of enig ander poster in deze discussie - toch helemaal niet? Er zijn véél problemen in de wereld en hier gaat het nu even over het probleem van ouders die hun kinderen hun lichaam verpesten door in hun nabijzijn - binnenshuis - hevig te roken. Dus van die vergelijkingen maken is totaal naast de kwestie.

Btw: ik heb ook al gezegd dat ik werkstraffen overdreven vind. Ik vind daarentegen wel dat er wel aandacht mag geschonken worden aan deze 'problematiek'. Hence mijn reacties hier.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden