Enkele post bekijken
Oud 28th April 2007, 11:33
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
Iemand straffen omdat ie iets legaals consumeert is bijna te onnozel voor woorden.

Dat wel, maar iemand straffen omdat hij met het consumeren van dat legaal goed andermans gezondheid in gevaar brengt vind ik nog niet zo stom. Toch zeker niet als het gaat om de gezondheid van kinderen die sowieso al vatbaarder is voor zulke dingen.

Citaat:
Leg je prioriteiten, ipv jullie personal anti-tabak vendetta verder te zetten kan je beter eens nadenken (over haalbare scenario's) voor wat er wél werkstraffen zouden mogen uitgedeeld worden, dingen die veel serieuzer zijn dan dit en een veel grotere impact hebben op het kind en zijn latere persoonsvorming.

Wie zegt dat wij - ik alleszins - ook daar niet over nadenken? Je doet nu of onze enige bezorgdheid het passief roken van het kind is. Nee, dat is gewoon één van de vele zaken waar ik me zorgen over maak. Toevallig is er over dit onderwerp hier nu een topic geopend.

Citaat:
====
Dat passief roken dodelijk is staat vast
====
wow, hier heeft iemand hét bewijs en doorslaggevend argument gevonden voor een tabaksverbod in het openbaar. Zeg me eens, welke studie heeft dit als conclusie? De fanta?

Misschien is 'dodelijk' wat overdreven - hoewel er naar schatting jaarlijks 2400 mensen sterven aan de gevolgen van passief roken -, maar dat het vrij tot zeer schadelijk is, is al wel degelijk bewezen.
Ik moest er wel even voor googlen, maar zie volgend voorstel tot wijziging van het wetsvoorstel omtrent bescherming van de gezondheid van blabla.
Volgens mij is het deze publicatie geweest die het opstellen van de nieuwe rokers-wet in gang heeft gezet.
http://www.senate.be/www/?MIval=/pu...54&LANG=nl#FNT1

Overigens. personal anti-tabak vendetta?
Ik heb helemaal niets tegen tabakverbruikers - afgezien van het feit dat ze het milieu er ook lichtjes mee aantasten, maar goed -, het is hun lichaam, als zij dat naar de filistijnen willen helpen, is dat hun zaak. Maar het probleem bestaat erin dat ik niet meer op café kan gaan zonder dat ook mijn lichaam stilaan naar de filistijnen geholpen wordt - en dat van hun kinderen in veel gevallen ook - en dáár heb ik een probleem mee.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden