Enkele post bekijken
Oud 1st December 2004, 18:20
Marie's Avatar
Marie Marie is offline
Admin

Eerstenvooral : goed geraden Pieterjan, hier wil ik op reageren...

Citaat:
Hier wil ik nog bijzeggen dat ik -waarschijnlijk veel mensen tegen de schenen schoppend- voorstander ben van een totale vrije verbale meningsuiting. Als was het nu iemand die in iets als de rassentheorie wil geloven, laat die mening toch bestaan!

Meningen zijn er om gedeeld te worden, ieder heeft een eigen mening en dat wil ik ook respecteren. Maar vergeet niet dat een mening niet gratis is! Wat je ook zegt, je schopt altijd mensen tegen hun schenen... Ook vind ik dat er nog een verschil is tussen je mening uitten en platweg beledigen. Als iemand mij te dik vind ofzo en het dan nodig vind om mij dikkie te noemen, dan mag die dat zeggen. Maar dan heb ik ook het recht om mijn mening te vormen over die persoon...

Dan : dotatie...
Ik weet het niet hoor, maar ik kan langs geen kanten meer volgen.

Eerst waren ze een totaal nieuwe partij, zoals Dewinter het zo mooi verkondigde op de voorstelling. Dat moest dan ook want het blok was veroordeeld...

Maar toen bleek dat een nieuwe partij (die dus niet deel nam aan de laatste verkiezingen) geen recht heeft op een dotatie.

Dus werd het belang geen nieuwe partij, maar een vernieuwing van het Blok.

En toen waren er de groenen... Mag een partij die veroordeeld is voor rasicme wel een dotatie krijgen???

Hoewel ik nimmer kan volgen trek ik toch maar een conclusie : als we een democratie willen blijven zullen we die dotatie moeten geven, ookal beland deze in de handen van wat ik geen democraten noem...

Lol, als je er zo over nadenkt : het belang zou wel eens gered kunnen worden door de democratie, terwijl de democratie stilletjes sterft aan het belang...