1st December 2004, 10:42
|
|
Registered User
|
|
|
|
Vrijheid van meningsuiting??
Dus, er is vrijheid van meningsuiting, maar niet als je tot de koninklijke familie behoort?
Van Gogh, Fortuyn, de Winter en dergelijken worden van her en der bejubeld omdat zij zich openbaar aftzetten tegen buitenlanders en er niet eens twee keer over nadenken voor ze racistische uitspraken doen, maar als Filip iets dergelijks doet staat België op stelten?
Hij, en zijn hele familie worden al jaren door het Blok (want het is niet omdat zij een andere naam hebben, dat ze veranderd zijn en dat ik ze anders moet noemen) belachelijk gemaakt en hij zou zich daar is niet één keer tegen mogen verdedigen?
Ik ben ook zeker geen royalist, voor mij hoeft heel dat koningshuis al lang niet meer, maar ik ben wel menselijk!
Akkoord, het koningshuis is hoofd van ALLE Belgen, maar zoals al herhaaldelijk is aangehaald, welke functie heeft die man echt? Heeft het feit dat hij zulke uitspraken doet ook maar enige invloed op het bestuur van het land? Volgens mij zeker niet. Bovendien leven we in een democratie, waar ons land (en dus ook ALLE Belgen) vertegenwoordigd wordt door volksvertegenwoordigers. ALs zij zich aan zulke uitspraken mogen botvieren, dan mag een man als Filip, die uiteindelijk geen enkele reële macht heeft, dat van mij gerust ook!
Laat al die media-aandacht er rond toch! Zijn er echt geen belangrijkere dingen gaande in de wereld?
|