Onderwerp: Jullie top 10 films
Enkele post bekijken
Oud 1st December 2004, 09:30
Pieterjan's Avatar
Pieterjan Pieterjan is offline
------

Ach ik ga hier toch nog enkele toevoegen, kwestie van geen schuldgevoel te hebben over de pareltjes die ik niet heb kunnen noemen:

Arsenic and Old Lace (1944) (Humor verheven tot in het absurde, regie van Frank Capra en mijn favoriete acteur Cary Grant)
Once Upon a Time in The West(1968) (Zoals Kenny ons al vertelde, prachtige muziek van Ennio Morricone, de panorama scenes afgewisseld met de close ups van gezicht...)
Cidade de Deus (City of God) (2002) (Prachtige camerabewegingen in ware documentaire stijl in combinatie met een schokkend verhaal over opgroeien in een sloppenwijk in Rio)
The Elephant Man (1980) (Prachtige aangrijpende film, bewust in Zwart/Wit opgenomen)
21 Grams (2003) (Zéér aangrijpend verhaal, zeer donker en zwart, geen "happy-ending", kortom film zoals je het niet gewoon bent...)
Ying xiong (Hero) (2002) (Prachtig choreografisch wonder, opbouwend sprookje, aanrader!)
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964) (Een gekke generaal start een nucleaire oorlog, eigelijk een parodie op de koude oorlog, gillen bij de zin: "MEIN FURHER, I CAN WALK!!!", mensen die de film gezien hebben weten waarover ik het heb
Metoroporisu (Metropolis) (2001) (Mijn favoriete animatie film aller tijden na Tim Burton's A nightmare Before Christmass, Prachtige scenes van 2D personages in combinatie met prachtige 3D achtergronden, pure Japanse anime in revolutie...)
Hable con ella (Talk to Her) (2002) (Naar mijn mening beste film van Pedro Almodóvar. Rare film maar sprak me vooral aan de tweede keer dat ik hem zag. Voor sommigen misschien wat langdradig)

Als ik er nog vergeten ben zal ik ze zeker nog posten
"Helden en getal zijn woorden die niet paren, leeuwen lopen in geen benden, veel kan zo weinig zijn. Macht van getal is zo vaak waan van macht. Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed en één kan dan een leger zijn".- Cyriel Verschaeve -
Met citaat antwoorden