Onderwerp: Jullie top 10 films
Enkele post bekijken
Oud 1st December 2004, 02:09
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19

Ik kan geen top10 geven want als hij af zou zijn, dan zou ik denken "Ah ja, die ben ik nog vergeten", maar ik ga toch een poging wagen. Beschouw dit dus ook niet alleen als aanraders, maar vooral als 'Films die ik zou meenemen naar een onbewoond eiland'.

01/ Casablanca (omdat deze film _af_ is in elke betekenis van het woord)

02/ Once Upon A Time In The West (omdat de muziek van Morricone in combinatie met de regie van Leone (en dan vooral in de Harmonica-scene) puur goud is)

03/ La Grande Illusion (omdat er geen betere en meer invloedrijke (kijk maar naar Stalag17 of The Great Escape) film over WO1 bestaat dan deze)

04/ A Matter of Life And Death (omdat dit een van de meest fantastische verhaallijnen is die ik ken)

05/ Ladri Di Biciclette (omdat je geen top10 kan samenstellen zonder een Italiaanse film (weliswaar niet van die andere grootmeester Fellini) erbij te steken)

06/ Rosemary's Baby (omdat dit de meest intelligente is van alle horrorfilms die ik gezien heb)

07/ The Bridge On The River Kwai (omdat er geen aangenamere scène bestaat dan die waarin al de POW's in het kamp aankomen terwijl ze de Colonel Bogey-march fluiten)

08/ La Belle et la Bête (omdat deze film beter wordt, telkens je hem herbekijkt)

09/ Mulholland Drive (omdat je deze film na 20x herbekijken nog steeds niet begrijpt)

10/ The Searchers (omdat dit simpelweg een prachtige film is)

Geïnteresseerden in één van bovenstaande films mogen mij gerust een seintje geven. Dan zal ik 'm meebrengen en kan u uw gaten in uw cultuur al voor een stuk opvullen!