Enkele post bekijken
Oud 1st December 2004, 01:39
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19

Citaat:
Orgineel gepost door yannick.staelens
Als je PieterJan in de les bezig hoort weet je dat hij bijna altijd gelijk heeft Uitleggen kan em as de beste e

Hij heeft het dan ook geleerd van de meester...

Even ontopic...

Van mij mag Filip (of is't Philippe?) zeggen wat hij wil, zolang hij maar beseft dat niemand (of toch bijna niemand) nog enige waarde hecht aan z'n uitspraken.

Wat de prins aanhaalt is trouwens niks nieuws. Het Vlaams Bl... euh Belang zegt al jaren dat ze België willen vernietigen. Het enige wat hij nu gedaan heeft, is hun propaganda herhalen (letterlijk zelfs), maar dan wel voor een groter publiek. Diegenen die nog enige waarde aan wat de prins zegt, zijn toch sowieso mensen die nooit ofte nimmer voor een nationalistische partij zouden stemmen. Met dank dus...

Men kan zich natuurlijk beginnen afvragen of een adellijke heer zoals Filip zich met politiek mag bemoeien. Misschien wel, misschien niet... ik zou eigenlijk niet weten waarom hij dat niet zou mogen. Hij mag ook gaan stemmen dus waarom niet publiekelijk zijn mening kenbaar maken?

Dit heeft wel wat gelijkenissen met wat kardinaal Joos onlangs zei over homo's en lesbiennes. Vreemd eigenlijk, dat half België toen ook op z'n kop stond omdat een 80-jarige man die opgegroeid was tussen de twee Groote Oorlogen, z'n ultraconservatieve mening had bekend gemaakt. Wie had dat nu durven denken... een 80-jarige kerkleider (toch één van de meest progressieve beroepen die er zijn?) die niet kon begrijpen dat sommige mensen seksueel anders geaard zijn.

Hetzelfde zie ik nu ook gebeuren. Een man in functie mag blijkbaar niet dezelfde mening hebben als de bakker hier op de hoek, omdat dat politiek incorrect is. Wel, u weet wat ik denk van die politieke correctheid. Pak zoiets toch aan op inhoud, in plaats van de zaken zo op te blazen. Met alle respect overigens, mijn beste kameraden.

Ik dacht nooit dat ik het zou zeggen, maar ik kan onze Filip z'n gedrag alleen maar aanmoedigen. Hoe sterk ik de monarchie ook veracht, ik heb nu hetzelfde gevoel dat ik had toen enkele maanden geleden Prins Bernhard het Protocol
aan z'n laars lapte
en het -terecht- opnam voor de twee vervolgde winkelmedewerkers van de Albert Heijn-keten.