18th March 2007, 12:42
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
[i]Utopisch? Enkel als leerkrachten (in spe) niet meer bereid zijn om de moed op te brengen om dit heikele thema - onverdraagzaamheid - aan te kaarten in de klas. Ook - en vooral!! - wanneer je als LK 'voelt' dat er op dat vlak iets broeit in de klas...
|
Hier is alvast iemand die met die idealen voor ogen voor het onderwijs gekozen heeft. Ik ben van mening dat maatschappelijke veranderingen en het bestaan van Answii's respectvolle burger heel erg afhangen van het onderwijs. De jongeren die uiteindelijk tot zulke 'waarden' (onverdraagzaamheid) vervalllen, krijgen dit volgens mij meestal van thuis uit mee. Wie gaat hen de andere kant (volgens mij de enige, maar goed) van dit 'onderwerp' laten zien? Niemand, tenzij de leerkrachten. Maar ik moet wel zeggen dat je dit volgens het beste bereikt, net door 'Mr popular' uit te hangen. Als je het respect, de waardering en zelfs vriendschap van de leerlingen niet hebt, is het volgens mij een pak moeilijker om die bepaalde boodschap over te brengen. Naar zeurpieten en saaie, afstandelijke leerkrachten luisteren ze toch niet.
Barst, ik sta volledig achter je als je het terugbrengen van het pakket 'waarden en normen' veroordeelt! Dan te bedenken dat 'studentenoverleg' iets in de pap te brokken had tijdens het brainstormen over de nieuwe opleiding, maar ik er op die momenten (nog) niet (of niet meer?) bij was...
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|