Enkele post bekijken
  #12  
Oud 30th November 2004, 17:40
yannick.staelens's Avatar
yannick.staelens yannick.staelens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Vlaanderen/Nijlen
Posts: 105
Kindermishandeling is sowieso toch verboden?? Waarom moeten ze dan de pedagogische tik verbieden? Ze zeggen dat dit kindermishandeling voortbrengt.. In 99% van de gevallen gaat dit toch compleet niet op? en om voor die 1% dit te verbieden lijkt mij compleet absurd!!!
Een pedagogische tik is af en toe echt wel nodig ( zelfs als de leerkracht deze tik geeft) Wat moet je dan doen? zoals mijn stiefmoeder met haar kind van (4 op dit moment) doet?
Nee Yoni dat mag niet.. Dan zegt ze nadien tegen mij: als Yoni iets verkeerds doet dan praat ik met haar en vraag ik haar waarom ze dat doet en doe ik haar inzien dat ze verkeerd bezig was
==> resultaat = VERWEND kind... Met een kind van 4 jaar moet je niet gaan praten als met een puber die het nut van de meeste dingen in kan zien.. Zo'n klein kind begrijpt de wereld nog niet en begrijpt zeker niet waarom iets zou mogen of niet mogen op moreel vlak.. (kijk maar naar je cursus opvoedkunde)
ik wil niet zeggen dat het een degoetant kind is hoor.. verre van, een schatje is het, maar als ze iets fout doet dan wordt dat eigenlijk op deze wijze altijd niet bestraft. Ze blijft dit daarom ook leuk voortdoen.
De enige reden waarom Yoni toch nog een beetje luisterd is denk ik omdat ik, mijn ouder broer en jonger zus redelijk veel met haar bezig zijn
__________________
Beter een beetje raar dan doodnormaal
Met citaat antwoorden