Enkele post bekijken
Oud 13th February 2007, 17:55
Bram's Avatar
Bram Bram is offline
Registered User

Dieter, je mag niet vergeten dat sinds het Vlaams Blok ten tonele verscheen, onze centrale politieke partijen een grote beweging naar rechts hebben gemaakt. Als de VLD dus vandaag een straffe uitspraak doet, dan is dat spijtig genoeg te danken aan het Vlaams Blok, dat schijnbaar een motivatie vormt voor andere partijen om de kiezers met een rechtser discours te willen bereiken. Natuurlijk is ook de (hypothetische) uitspraak van VLD dan niet aan te moedigen, maar de wortels liggen wel bij het Blok.
Trouwens, a-politiek zijn is voor mij geheel ok, maar is voor veel mensen een zeer gevaarlijke houding. Een groot deel van de Vlaams-Blokstemmers stemt 'uit protest', omdat ze de gewone partijen niet meer vertrouwen. Daarom is het mijns inziens erg belangrijk dat je - hoewel de daadwerkelijke beleidsdaden je misschien niet altijd aanstaan - je je steun kan uitspreken voor de partij die over het algemeen jouw ideologie vertegenwoordigt.. Ik zal het ook nooit helemaal eens zijn met de partij van mijn keuze, maar dat belet me niet te stemmen voor hun 'algemene gedachtegoed'.
3. Eigen kind, schoon kind.
Met citaat antwoorden