Enkele post bekijken
Oud 13th February 2007, 00:31
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19

Citaat:
Orgineel gepost door Bram
Als dat waar is zijn ze wel slecht bezig.. Logisch zou zijn dat de maatregel geldt voor al wat hier wordt uitgezonden/ontvangen, maar dan is maar de vraag wat we doen met buitenlandse zenders die hier kunnen ontvangen worden.

Ik vind niet meteen alles terug wat ik zoek maar hier staat toch *iets*: http://www.bop.vgc.be/tijdschriften...061201/wie.html

In Vlaanderen zegt de wet dat de televisie geen reclame mag uitzenden vijf minuten voor en na een kinderprogramma. Maar in andere landen mocht dat wel. En dat vonden de televisiezenders niet eerlijk. Want reclamemakers betalen aan de zenders veel geld voor hun boodschappen. Daarom moeten er wetten worden gemaakt die voor alle landen van de EU dezelfde zijn. De Vlaamse regel van vijf minuten zal worden geschrapt, beloofde de minister. Als de wetten definitief worden goedgekeurd, zal er dus ook op de Vlaamse televisie tijdens kinderprogramma's reclame mogen komen.

Aangezien media een Vlaamse bevoegdheid is, geldt dit enkel voor Vlaanderen hoewel ik er niet aan twijfel dat er in Wallonië soortgelijke maatregelen van toepassing zijn. Als je googlet vind je een aantal Nederlandse websites die ongeveer hetzelfde zeggen dus ik veronderstel dat ook onze noorderburen vergelijkbare wetten hadden. Hadden, welteverstaan, want het lijkt erop dat ze afgeschaft zijn nu. Jammer dat er in het artikel geen datum staat.