9th February 2007, 00:14
|
|
------
|
|
|
|
Ik maak me eigenlijk weinig zorgen over al dat gedoe. Hoewel dat ik wel moet toegeven dat ik serieus 'nonchalant' ben in dat soort zaken: Ik doe soms met auto niet vast wanneer ik aan een automaat geld ga afhalen of even snel de winkel binnenstap, ik doe thuis nooit deuren vast wanneer ik boven op mijn zolderkamer achter mijn computer alleen thuis zit, ik durf mijn portefeuille op een terrasje heel de tijd op tafel liggen... Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen zin om me in die dingen zorgen te maken. Mijn stageschool heeft vorig jaar ook besloten om niet meer op studiereis te gaan naar Londen uit vrees voor verdere aanslagen. Wat je dus zegt hierboven wijst inderdaad naar de richting: angst door media, maar we moeten toch met de nodige dosis relativering in het leven staan denk ik, om uiteindelijk nog een leven te kunnen leiden dat niet in de schaduw staat van onze angsten. Er is namelijk een partij die maar al te graag van deze angsten gebruik maakt en ze zelfs nog in de hand wil werken. En onderschat vooral niet wat angst met een samenleving kan doen!
"Helden en getal zijn woorden die niet paren, leeuwen lopen in geen benden, veel kan zo weinig zijn. Macht van getal is zo vaak waan van macht. Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed en één kan dan een leger zijn".- Cyriel Verschaeve -
|