Enkele post bekijken
Oud 4th February 2007, 10:17
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht

Ik ben misschien niet echt geplaatst om doeltreffend te reageren want ik heb zelf nog ouders die samen zijn en in mijn omgeving heb ik nog niet echt een scheiding meegemaakt.
Toch stel ik me vragen bij zo'n snelle scheidingsprocedure. Aan de ene kant heeft het wel zijn voordelen voor mensen die werkelijk in enorme ruzie zitten met elkaar (al blijft mijn visie dan wel dat ze gefaald hebben door te trouwen). Aan de andere kant vrees ik dat er relaties zullen sneuvelen die in principe door tijd en communicatie wel terug kunnen openbloeien. Het is misschien wel zo dat mensen eerst een lange tijd nadenken voor ze tot een scheiding overgaan, maar zelf heb ik de indruk dat mensen net heel snel zeggen: 'ik wil van je scheiden'. Meestal zonder op zoek te gaan naar oplossingen (en naar de onderliggende oorzaak van de problemen).

Als je het dus zo bekijkt, kan het voor kinderen ook uitdraaien op nog meer scheidingen. Tja...

Eén dingetje: laat nooit een huwelijk schieten voor één of andere puberse verliefdheid!