31st January 2007, 23:23
|
Registered User
|
|
|
|
Carolien Cuypers
Beste
De badge. Ik vind het niet zo’n goed idee. Niet omdat ik vind dat deze leerlingen zullen worden uitgesloten maar gewoon omdat deze in mijn ogen geen nut heeft. Ik denk niet dat het dragen van een badge met ‘slechte’ longen iets zou veranderen aan de gedachte van de rokers op de school. Als leerlingen nu eenmaal willen roken kan je ze niet doen stoppen door het dragen van een badge.
Tevens vind ik het ook een tweestrijd, leerlingen die roken moeten een badge dragen maar eigenlijk zegt de school: “ja hier mag je roken” door toe te staan dat er mag gerookt worden op de school.
Ik vind dat er eigenlijk in elke middelbare school een rookverbod moet zijn op de hele school. Het is al in enkele bedrijven zo dat je er totaal niet meer mag roken zelfs niet in een cafetaria of een andere voorziene ruimte zoals bijvoorbeeld bij Opel Belgium in de haven van Antwerpen, daar gaat het zelfs zo ver dat je normaal gezien niet mag roken op de parking. Maar in een middelbare school waar je als puber nog enorm beïnvloedbaar bent je wel zou mogen roken. Ik denk dit zelf andere jongeren aanzet tot roken. Aangezien er toch niet echt een controle op is.
Carolien Cuypers
|