31st January 2007, 22:55
|
Registered User
|
|
|
|
Cuypers Carolien
Beste,
Ik ben voor het afnemen van de wagen. Ze nemen de wagens trouwens niet zomaar af, je moet al eerst een serieus zware overtreding hebben gemaakt voor men dit overweegt. Als je bijvoorbeeld over een volle witte lijn zou rijden wat wordt beschouwd als een zware overtreding zal men je auto niet in beslag nemen.
Het is ook zo dat er ontzettend veel mensen zonder rijbewijs rondrijden, daarom vind ik het niet goed dat dronken bestuurders en bestuurders die de andere weggebruikers in gevaar brengen een rijverbod voor een aantal uren, dagen, weken... krijgen. Als je dan toch wilt rijden zal niemand je tegenhouden. En een geldboete, daar los je niet altijd het probleem mee op, voor minder rijke personen in ons land is dit natuurlijk wel een zware straf, maar als rijke persoon in België, is dit iets van niets. Misschien is het ook beter dat ze de boetes gaan berekenen op het inkomen van de persoon die de overtreding heeft begaan, zo wordt iedereen even hard gestrafd. Wel is het zo dat wanneer je geen auto hebt kan je er ook niet meer mee rijden. Als je een beetje een voorbeeldige bestuurder bent kom je zeker niet met dit probleem in aanraking. Wel is het zo dat zoals Bas inderdaad zei je hier waarschijnlijk een grote lening hebt lopen, maar daar had je dan als bestuurder maar eerder aan moeten denken.
Wel is het zo dat als je één auto hebt in een gezin, het hele gezin hier voor wordt opgedraaid. Dus dan wordt niet enkel de onverantwoordelijke bestuurder gestraf maar iedere lid uit het gezin. Dit is dan weet een rede waarom ik tegen deze sanctie ben. Maar tevens heb je als partner ook de verantwoordelijkheid om dit te voorkomen. Maar ondanks dit ben ik nog steeds voor het inbeslag nemen van de wagen en het verkopen van de wagen waarna de opbrengst naar de staat gaat.
Cuypers Carolien
|