Enkele post bekijken
  #3  
Oud 30th January 2007, 17:10
Hanne Van Ginneken Hanne Van Ginneken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Brecht
Posts: 76
Akkoord dat mensen als ze ziek zijn eerst langs de dokter moeten stappen. Dit kan veel problemen voorkomen. En we zijn niet kundig genoeg om zelf een diagnose te stellen. We zouden enkel maar medicatie nemen om de symptomen te verzachten en niet de oorzaak van ons ziek zijn bestrijden.

Ik heb een chronische ziekte en het is zeer vervelend dat als mijn pillen op zijn ik weer naar de dokter moet om nieuwe te halen. Ik ben akkoord dat je af en toe eens op controle moet om te zien of zaken niet verergeren. Of dat aangepaste medicatie nodig is. Maar dat zijn zaken die je zelf aanvoelt en dan zou je wel naar de dokter moeten gaan.
Ik zou een soort systeem vooropstellen zodat bepaalde geneesmiddelen door bepaalde personen zonder doktervoorschrift kunnen afgehaald worden. Laten we dan spreken over een soort van permanent of voorschrift voor bepaalde duur. Misschien kan zulke informatie aan een sis-kaart gekoppeld worden zodat de apothekers op de hoogte blijven van deze zaken. Op die manier krijgen zij ook een beter beeld over de patiënt die medicatie komt halen en kunnen zij eventueel misbruik voorkomen.
Met citaat antwoorden