Enkele post bekijken
Oud 27th January 2007, 19:44
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Hoogleraar sociale psychologie David de Cremer verdeelt mensen in pro-selfs en pro-socials. „Pro-selfs zijn mensen die op zichzelf en hun eigen wereld gericht zijn, maar bij maatschappelijk verantwoord gedrag ook sterk naar anderen kijken. Dat zijn vaak degenen die zeggen: ‘niemand heeft wat over voor het milieu dus waarom zou ik er wat aan doen?” Pro-socials zijn meer op de buitenwereld gericht en geven anderen vaak het voordeel van de twijfel. „Zij denken eerder: er zijn heus wel anderen die ook iets voor het milieu overhebben, dus het is nooit nutteloos om er ook iets aan te doen.”

Evelyne, snap je nu wat ik bedoelde

Interessant artikel.

Citaat:
Het verschaft een soort status.

Daar merk ik anders niet veel van. Smalende reacties wel, maar status
Niet dat ik het daar voor doe overigens , maar een beetje meer begrip mag er af en toe wel zijn vind ik. Dat sommigen er zelf niets aan doen is hun probleem, maar ga dan anderen die er wel iets aan willen doen niet liggen afbreken...
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden