Enkele post bekijken
Oud 26th January 2007, 17:48
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator

Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
De thread is indeed een bump waard. Toen ik het nieuws het eerst hoorde hechtte ik er niet veel belang aan. Dacht dat hij weer ergens onzin had zitten verkopen, zoals idd tijdens enkele van zijn laatste handelsmissies.

Maar dit is iets heel anders. Véél serieuzer dan al zijn uitschuivers tothiertoe, imho. Hij BEDREIGT twee zeer professionele, respectabele hoofdredacteurs om ze de toegang tot het paleis in de toekomst te ontzeggen (en het ging hier niet over den dag allemaal, joepie, royalty, rode loper,.. bs-redacties). Wat is dat allemaal? Van wie is het paleis eigenlijk? Precies een scène uit de middeleeuwen waar de wil van de kroonprins no-questions-asked moet gerespecteerd worden of er volgen legale(?) straffen. No way man.
En dan het zinnetje "(..)zullen mij niet verhinderen mijn missie te volbrengen". Zoals Desmet zegt, zoiets blijft hangen hoor. Wat is de hidden agenda? Welke mission, wat heeft Boudewijn u eigenlijk al die jaren zitten toefluisteren? Hier spreekt hij in zijn 'woede' zijn tong voorbij. Niet dat ik hierbij twijfel Monseigneur z'n integriteit, maar als dit onze volgende koning wordt, dan gaat hij toch moeten oppassen met wat hij zegt. Het koningshuis is on-ge-lo-fe-lijk rijk, al het goud uit de Congo, investeringen, landgoed, juwelen/antiek, etc etc hebben ze dankzij het Belgische volk. Hun enige plicht is dat ze hun ceremoniële functie uitoefenen naar behoren, en dat wil niet zeggen de pers onder de knoet proberen te leggen, dat laatste is trouwens ongelofelijk dom, want in een democratie trekt de pers aan het kortste eind (behalve staatsgeheimen etc, en dan nog..). De respectabele media komen naar buiten met items gebaseerd op feiten. Als die feiten de prins, of zijn broer, of whoever van het koningshuis in een slecht daglicht stellen, ja dan is dat maar zo. Een verslag gebaseerd op de waarheid moet toch nog kunnen. Als ik hier nu zeg dat Filip SUCKS in speeches (of uitstraling, charisma, zelfzekerheid, you name it) mag ik dan ook nooit meer het paleis binnen, ook niet om een rouwregister te tekenen? We live in a free country, en het is niet omdat hij speciaal bloed heeft dat wij ons gedacht niet mogen zeggen/lezen/zien over hem. Zo simpel is het, en als het hem niet aanstaat, make him stfu en stamp hem buiten. Al z'n geld mag 'm houden. Maar hij moet hier niet zijn persoonlijke wet komen spellen.
Moest hij koning geweest zijn, en dit was gebeurd, dan hadden we nu een héél zware regeringscrisis. Onderschat dit incident niet.

Kwaad zijn op de juiste persoon, juiste moment, juiste reden.
Met citaat antwoorden