29th November 2004, 00:14
|
|
UDHR - art. 19
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door judithgielens
Als ze een wet invoeren dat ouders hun kinderen niet mogen slaan, moeten ze ook een wet invoeren dat kinderen hun ouders niet mogen slaan!
|
Mag dat dan nu wel?
Ik weet niet of zo'n opvoedende tik z'n nut heeft eigenlijk, ik kan best begrijpen dat dat voor ouders dikwijls de 'makkelijkste' oplossing is voor hun probleem en elk ouder is vrij om z'n kind op te voeden zoals hij of zij het wil.
Of ik het ooit zelf zou kunnen doen? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik ooit mijn kind een mep zou verkopen, alhoewel dat waarschijnlijk wat te naïef is en de praktijk me anders zal leren. Maar daar gaat het voor mij niet echt om...
Het gaat er om dat de overheid niks te maken heeft met hoe een ouder zijn kind opvoed. Wederom principekwestie dus, ik ben geen fervent voorstander van de tactiek maar het bij wet verbieden vind ik vele bruggen te ver.
En graag zou ik hierbij toch meedelen dat ik hieronder versta dat alleen, en werkelijk _alleen_, de ouders zo'n pedagogische tik mogen uitdelen. Grootouders, leiding van jeugdbeweging, leraars,... mogen niet van dit 'voorrecht' genieten. De eerste van voorgenoemden die mijn kind zou aanraken, zal er gegarandeerd spijt van krijgen.