Enkele post bekijken
Oud 21st January 2007, 16:42
AnsWi AnsWi is offline
Registered User

Ik ben radicaal tegen meer medicatie zonder doktersvoorschrift.
Als we sneller aan medicatie geraken, zullen we ze volgens mij ook veel sneller innemen, waardoor, zoals Sara zei, ons immuunsysteem volledig aftakelt.

Ik denk ook dat medicatie dan wel eens op een verkeerde manier zou kunnen gebruikt worden. Meteen als we verkouden zijn, stappen we naar de apotheek en vertellen welke symptomen hebben. Deze geeft ons dat een middeltje dat ons zou moeten helpen. Maar wat als die ‘onschuldige’ verkoudheid een niet zo’n onschuldige long- of luchtwegeninfectie blijkt te zijn?
Na een tijdje zullen we toch naar de dokter moeten stappen, en een antibioticakuur volgen, die, als we sneller hadden gereageerd bij de dokter, had voorkomen kunnen worden.

Middeltjes zoals een hoestsiroop of tabletje tegen hoofdpijn lijken heel onschuldig.
Maar ook aan deze onschuldige middeltjes raken veel mensen verslaafd. En dan spreek ik niet alleen over mensen die effectief regelmatig verkouden zijn of last hebben van migraine.
Ook Jan met de pet, die geen gezondheidsproblemen heeft, kan perfect aan een onschuldig middel verslaafd raken.
En iedere verslaving is ongezond (dat hoef ik niet uit te leggen).

Zouden we dan echt verslavingen en zware ziektes in de hand willen werken door zoveel middeltjes of een makkelijke manier aan te bieden?
Met citaat antwoorden