Enkele post bekijken
Oud 17th January 2007, 19:59
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
Zowel geestelijk als lichamelijk is nicotine vééééél verslavender.Hoeveel MILLIgram nicotine steekt er in een sigaret? Echt niet veel, 10 milligram geloof ik. en die paar milligram staat gelijk aan een gram cocaïne voor een junk om z'n rush te hebben. Is toch duidelijk als er in quantiteit al zo'n groot verschil is. Ik geloof dat als je drie gram nicotine in je bloed krijgt je gewoon doodvalt, zo giftig is het. Zelfs heoïne haalt dat niveau niet. Het is niet voor niets dat men zegt 'sterker dan heroïne', misschien zit er wel een kern van waarheid in?

Dat nicotine in dezelfde hoeveelheid giftiger is, wil ik wel geloven, maar lichamelijk (en geestelijk ook, de rush is gewoon te sterk) is heroïne toch echt wel verslavender. De afkickverschijnselen bij heroïne zijn ondraaglijk en erg hevig, terwijl dat bij nicotine al bij al nog meevalt (slijmen ophoesten is zo volgens mij wel het ergste, hoewel ik er geen ervaring mee heb). Met roken stoppen is moeilijk omdat het een gewoonte is en omdat het zo lekker is (voor zover de rook van verbrande tabaksbladeren lekker kan zijn natuurlijk ), maar stoppen met heroïnegebruik is een heel andere zaak... Dat is gewoon een hel.

Citaat:
Mestoverschot he Wim slecht voor klimaat

You've got a point

Citaat:
En de frieten, zet dat op dezelfde lijn als McDonald's. Obesitas is een van de ziektes die onze economie dreigt te verstoren en nu al handenvol geld kost, net zoals in de VS al lang het geval is. Onze kinderen worden dikker en dikker en hun hart ligt in het vet.
Als belastingsbetaler vind ik dat dit een te grote hap uit het gezondheidsbudget neemt.

Ja, maar, frieten

Citaat:
Een verslaving is meer dan een simpele 'keuze', anders zouden jongeren niet van hun ouders stelen voor speed etc.. Het is niet daarvoor dat ze kiezen hoor.

Ik had het over roken Wouter, niet over speed
Het gevoel dat je krijgt bij speed is wederom niet te vergelijken met roken...
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden