Enkele post bekijken
Oud 17th January 2007, 18:15
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Ik zie de discussie hier stîlaan verglijden naar de "ideale (dus) rookvrije school"

Er beweert toch niemand dat die de ideale school zou zijn?
Het is toch correct om te verwachten van een school dat ze tegen roken optreedt? Als je het gedoogt kunnen de (rokende) leerlingen hun verslaving nog sneller opbouwen en is de kans groter dat ze de rest van hun leven blijven roken . Als ik me niet vergis is de schooltijd de periode waarin de meeste rokers zijn begonnen. Als je roken in de school verbiedt, verkleint volgens mij de kans op roken als gewoonte (tijdens de pauze) of erger nog als verslaving.

Citaat:
en waar lln elkaar nog gaan verklikken ook... Toffe school!

Persoonlijk zou ik daar niet over gaan klikken (hoewel ik me nog wel iets kan voorstellen bij een waarschuwende blik naar de bewakende leerkracht toe), maar het is toch voor hun eigen goed dat dat gedaan wordt?
Als ik lees hoe blij Wouter is voor mensen uit zijn omgeving die zijn gestopt met roken en hoe graag hij zelf zou stoppen (ook Hans komt stilaan tot bezinning lees ik ), lijkt het me eerder iets waar de rokende leerling dankbaar voor mag zijn...
Een school is toch niet 'aanzienlijk strenger' als er verwacht wordt dat de regels die er zijn, opgevolgd worden en dat ook controleert?
Voor mij is een strenge school een school waar je muisstil moet zijn in de gang, waar je bij het belsignaal in perfecte rijen van 2 moet gaan staan, waar je (God beware) niet tegen de muur mag leunen, waar je hemd niet uit je broek mag hangen, enz...
Een school met een (streng) anti-rookbeleid is volgens mij gewoonweg begaan met de leerlingen hun gezondheid (1 van de VOET overigens...).
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden