Enkele post bekijken
Oud 16th January 2007, 20:43
hans hans is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
Ik zie het nu al voor mij, de strafstudies wegens het betrapt worden op roken worden terug ingevoerd in de scholen waar het nu toegelaten is. Zagende ouders, zagende leerlingen, zagende kuisvrouwen, etc etc.. Het 'en cachette' roken wordt terug cool, de adrenaline-rush om niet gepakt te worden.

Ik stel mij hier inderdaad ook de bedenking of het verbod niet voor een tegengstelde tendens gaat leiden. Want zoals Wouter zegt: 'het etiket van stoer zijn omdat je iets doet wat niet mag'; heef toch een grote invloed op de schoolgaande jeugd vermoed ik.

Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
Vanmorgen na het werk zoals af en toe een pint gaan drinken met enkele collega's in de 'restobel' aan de luchthaven. Vroeger zat het daar vol mensen om 7 uur. Nu zat daar 2-3 man. Was een leuke plaats waar truckers/reizigers/piloten/werknemers 's ochtends een koffietje dronken, krantje lazen en een sigaretje rookten. Daar zat niemand meer, en heb er tot 9 u gezeten.

Ik las zopas in de krant een artikel over de zogenaamde eetcafe's. Titel kopte: 'Rookverbod kost ons derde van omzet'. In het artikel gelijkaardige vastellingen die Wouter beschrijft. Vroeger 70 mensen die 's ochtends iets kwamen drinken en sigaretje roken, nu nog 10 mensen. En de mensen gaan nu verderop naar het gewone cafe omdat het daar nog wel kan. Dan heb ik ook zoiets van tja, dan kun je zoals Wouter het voorstelt ineens beter een totaal verbod in stellen ofwel laat je de keus aan de eigenaars van het cafe of ze al dan niet het roken verbieden. Tenslotte is het hun zaak, niet? Het staat iedereen vrij om met zijn eigendom te doen wat hij wilt, zonder in extremen te vervallen natuurlijk.

Ach ja, ik ben al blij dat in mijn stamkroeg er een compromis is dat voor beide partijen bevredigend is en de sfeer er nog net zoals voorheen optimaal is.

Al wordt het misschien stilletjes aan tijd om toch ook eens definitief vaarwel te zeggen tegen het 'stinkstokje'.