27th November 2004, 15:50
|
Oud-student
|
|
|
|
De films die ik al gezien heb zijn:
- I Robot
- King Arthur
- Harry Potter 3
Ik zal even snel mijn mening over de films geven.
I Robot was een leuke film waar ik wel de hele duur van de film geamuseerd heb gekeken. Ik zie Will Smith zeer graag acteren en hij draagt dan ook de hele film. Want het verhaal op zich is maar magertjes. Ik wist al ongeveer na 15 minuten hoe de film zou eindigen. Is wel een beetje spijtig. Maar op zich wel eens leuk om te huren denk ik.
King Arthur is dan weer iets totaal anders. De film begint al met een hekeling van de legende van King Arthur. Vergeet al wat je tot nu al hebt gezien en gelezen van de man. Hij was geen Britse koning maar gewoon een Romeinse veldheer. Ook zijn de ronde tafelridders zijn 'maar' speciale ellite soldaten van het ROmeinse leger die in de UK gelegerd zijn. Ze komen oorspronkelijk uit Perzië dacht ik. Ver van huis dus. Al dit is zogezegd met historische bewijzen gevonden met behulp van recente opgravingen. Beetje raar natuurlijk maar kom. De geschiedenis fans zullen dit verhaal misschien beter aannemen maar het doorsnee plebs minder denk ik. Voor de rest was de film een beetje aanpassen. Op zich zit het goed ineen en zou ik het kunnen aannemen van 'ah ja, eigenlijk zou het zo wel kunnen geweest zijn'. Maar zit het publiek op zoiets te wachten? Wil het publiek wel dat een legendarische legende doorprikt word? Ik vond de film goed om naar te kijken maar dat was het dan ook.
Harry Potter 3 is dan weer iets helemaal anders. Ik had de 2 eerste films gezien en vond ze wel te pruimen. Het magische sprak mij en vele anderen zeker wel aan. Wie zou niet over magische krachten willen beschikken als kind? Het viel me wel op dat de 'kindjes' uit Deel 1 en 2 al serieus volwassen beginnen te worden. Wat wel even aanpassen was. Maar als je deel 1 en 2 leuk vond ga je natuurlijk deel 3 ook zien. Voor de anderen zou ik zeggen dat ze eerst de andere delen moeten zien. Vinden ze het niet leuk dan laat je het links liggen.
|