Enkele post bekijken
  #2  
Oud 6th January 2007, 20:44
Sara Sara is offline
Sara Bosman
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Brasschaat
Posts: 64
Ik lees in het artikel dat "het gaat om een zeventigtal mensen die regelmatig het Resto du Coeur in Sint-Gillis bezoeken of de minstbedeelden die afhangen van het Brusselse OCMW."

Nu, er zijn heel wat plaatsen in Belgie - denk aan, in Antwerpen dan, restaurant Kamiano van de Egidiusgemeenschap (http://www.santegidio.be/kamiano/) De 7 schaken en de Pollepel van OCMW Antwerpen of Rokpa Antwerpen, een organisatie die op straat voedsel uitdeel (www.rokpa-antwerpen.be) -
die voedsel geven aan minderbedeelden.
In zo'n restaurant kunnen mensen aan de ene kant gratis, of voor een kleine bijdrage, iets eten. Aan de andere kant proberen zulke initiatieven kansarme mensen ook te laten koken, opdienen, ...
Ik denk dat het "Resto du Coeur" in Sint-Gillis een gelijkaardig initiatief is, en dan vind ik het wel mooi dat restaurant Foodsquare aan die groep mensen een maaltijd aanbiedt. Om hen te laten zien dat ze gezien worden, dat ze iets betekenen in de maatschappij. Natuurlijk is dit een reclamestunt van Foodsquare, en je kan je vragen stellen bij de ethische kant van die zaak (kansarmen gebruiken om je eigen zaak te promoten?) - maar het initiatief op zich vind ik wel mooi. Vergelijkbaar met het driegangenmenu dat Kamiano elk jaar op kerstavond serveert aan de kansarmen van de stad in een kerk.
Met citaat antwoorden