22nd December 2006, 12:12
|
|
Administrator
|
|
|
|
N-VA groeit sinds zaak-Dedecker
N-VA groeit sinds zaak-Dedecker
30 november: Bart De Wever stelt het nieuwe N-VA-lid Jean-Marie Dedecker voor. Onder druk van kartelpartner CD&V moest Dedecker kort daarna opstappen.
BRUSSEL - Bart De Wever blijft bijna zeker voorzitter van de N-VA. Die conclusie dringt zich op na zijn toer langs de provinciale afdelingen. ,,Tot mijn verbazing heeft de storm van de voorbije weken ons zelfs extra leden opgeleverd'', zegt De Wever donderdag in Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.
Vorige week, na de zaak Dedecker, kondigde De Wever aan dat hij alle provinciale afdelingen zou bezoeken en daarna beslissen of hij voorzitter blijft. Die aangekondigde tournee is inmiddels achter de rug.
Alle afdelingen hebben hun steun betuigd aan voorzitter De Wever. ,,Blijkbaar wil de partij dat ik haar toch naar de federale verkiezingen leid. Zelfs de meest kritische geluiden gingen in die richting: 'Je hebt ons hierin gereden, rijd ons er nu ook maar weer uit'. Ook het partijbestuur was unaniem. Het is trouwens niet duidelijk wie mijn rol zou kunnen overnemen, want op dit moment is niemand kandidaat.''
Waarschijnlijk blijft De Wever dus de N-VA leiden. ,,Ik gun mezelf nog kerst en Nieuwjaar om na te denken'', aldus De Wever.
Blog DS, 21-12-2006