18th December 2006, 21:18
|
|
UDHR - art. 19
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Kenny, ik nuanceer niet om te nuanceren. De uitreiking van die 'prijs' stelt toch gewoon de mening van de holebivereniging voor? Zij zijn het niet akkoord met zijn uitspraken en ze laten dat op deze manier blijken. Zoals ik al zei vind ik het niet de meest geschikte manier (net zoals jij ben ik ook voorstander van een debat waarin meningen op een volwassen en duidelijke manier kunnen uitgewisseld worden), maar daar heb ik het ook niet over.
Dat hij zo verbolgen reageert, vind ik niet stroken met zijn uitspraak dat iedereen recht heeft op een eigen mening en deze ook vrijelijk moet kunnen uiten.
|
Ik lees nergens dat hij zegt dat die groep haar mening niet mag uiten. Bodifee reageert op iets waarvoor hij geen enkel begrip kan opbrengen, nl. dat hij die prijs krijgt voor zo'n futiliteit. Het is niet omdat hij daartegen reageert, dat hij hypocriet is. U vraagt hem om het volgende te zeggen: "goed, als die mensen mij die prijs willen geven, is dat hun zaak. Dat is dan hun mening, zij hebben daar evenveel recht op als ik op de mijne"
Waarom, als ik vragen mag? Draagt dat iets bij tot het debat? Neen, het is dus niks meer dan een nuancering om te nuanceren.
Het is tegelijk ook de aandacht afsnoepen van waar het werkelijk om gaat: een holebifederatie die blijkbaar veel onverdraagzamer is dan de persoon die zij de onverdraagzaamheidsprijs toekent. Oh ironie.