Enkele post bekijken
Oud 16th December 2006, 14:01
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator

Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Was er voor de beruchte uitzending ook al maar ergens sprake geweest van een eventuele onafhankelijkheid van Vlaanderen? Iets in de media over gehoord/gelezen? Ik niet in ieder geval...

So? Breaking news heeft een definitie. Kijk eens op CNN website wat 'breaking news' wil zeggen. De gebouwen in de wetstraat hebben wandelgangen en lobby's waar dingen worden voorbereid waarvan je niets in het nieuws zult te horen krijgen, maar van vandaag op morgen wel goedgekeurd worden door de organen en in het staatsblad verschijnen.
Hidden agenda moet hidden blijven bij voorkeur, tot je alle registers opengooit natuurlijk en de hidden agenda in werking stelt.

Was er in Thailand enkele maanden geleden iemand die de militaire coup zag aankomen? Ja ze hebben er al veel gehad daar, maar deze kwam ook redelijk out of the blue, was niet veel rook aan voorafgegeaan aan dat vuurtje. Enkelingen hadden een nat gevoel, maar niemand had gedacht dat het nog eens ging gebeuren.

Citaat:
Kan zo'n onafhankelijkheidsverklaring (in een Westers land als het onze) zomaar uit de lucht komen vallen zonder dat er daarvoor ook maar iets over uitgelekt is? Ik dacht het niet.

Leer uw geschiedenis jongen. Vanuit het politieke hart van een land kan het heel rap gaan.
Zonder dat er iets over uitlekt? Er was toch breaking news..

Citaat:
maar dat je je druk maakt over de inhoud getuigt in mijn ogen van een gebrek aan relativeringsvermogen.

Elke journalistenvereniging van het land maakt er zich druk in, ze zijn er niet over te spreken. Dat zijn amateurs ofzo dan, zonder relativeringsvermogen? Als het over media, verantwoordelijke verslaggeving, geloofwaardigheid, redactionele onafhankelijk en politiek getinte boodschappen gaat, hebben die bij mij iets meer credit en professionaliteit op zak om er zich druk in te maken dan een studentje van kesgeschiet. Newsflash: misschien moet je dit geheel niet als een grap zien maar als iets heel au sérieux dat past binnen de tactiek van bepaalde franstalige politici/partijen? Media is geen grap, politiek ook niet. 'De schuld van de mensen zelf'. lmfao. Als 'Man bijt hond' ineens onderbroken wordt voor een extra journaal met Jan Becaus als anker, dezelfde man die je elke dag feiten voor de neus legt waarvan je vanuit gaat dat ze waar zijn, dan geloof je dat in eerste instantie.

Citaat:

Noem het een sensibiliseringscampagne zo je wil. Die moeten ophef veroorzaken.

Dus een politieke sensibiliseringsactie gevoerd door de redactie van een staatsomroep moet kunnen? Di Rupo is er nu al de vruchten van aan het plukken (bekijk 2 posts down) You're a long way from home kid.
Met citaat antwoorden