
4th December 2006, 21:55
|
 |
Prime Integrator
|
|
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
|
|
Herhaling werkwoorden
In bijlage een les van 2u over de herhaling van de werkwoorden.
Ik was volledig vrij in de aanpak en mocht wat experimenteren. Dat heb ik dan ook duchtig gedaan
Ik heb de regels zoals ze die in het lager onderwijs leren gelaten voor wat ze waren (die onthouden ze blijkbaar toch niet  ) en geprobeerd de lln de ezelsbruggetjes aan te leren die mij altijd geholpen hebben de werkwoorden foutloos te vervoegen (afgezien van een onoplettendheid nu en dan  ).
Ik ben de les begonnen met een instapdictee om te te testen hoe het eigenlijk stond met hun kennis van de werkwoorden. Dit dictee is losjes gebaseerd op de theorie die we in het 3de jaar bij Willy Helsen krijgen bij de cursus 'Het leren van begripsgedrag'. Ik heb het dictee uit zijn cursus omgevormd zodat het aansluit bij de VOET 'milieu-educatie' (wat had je gedacht  ).
Volgende keer zou ik de zinnen in een lichtjes andere volgorde plaatsen omdat ze nu nogal lastig geschikt waren voor het aanbrengen van de theorie.
Maar dat moet je zelf maar eens uitzoeken 
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|