25th November 2004, 08:48
|
 |
Live fast, die young
|
|
|
|
Citaat:
Maar of men tegenwoordig zijn condooms al op school moet kunnen kopen, daar heb ik zeer sterk mijn twijfels bij...
|
Een kind komt meestal in het eerste geval in aanraking met seks op de school. Daar wordt er over gepraat bijvoorbeeld op de speelplaats. Ik denk dat het dan ook de taak is van de school om hier rekening mee te houden en preventief op te treden. Zij moeten de eerste stap zetten naar de leerlingen toe om hen hierover in te lichten. En daarmee bedoel ik degelijke inlichting, geen blabla en boem boem. Ik denk dat als men zeer preventief te werk gaat , er veel ziekte's en dergelijke kunnen worden vermeden. En bij deze preventie horen natuurlijk die condooms en dergelijke. Vermits de school de plaats is waar de leerling het meeste vertoeft denk ik dat het niet onlogisch is moesten deze op de school staan.
Citaat:
Anderzijds vraag ik me af, waar plaats je zo een ding? Op het toilet? In mijn secundaire school kwamen de lkr regelmatig controleren in de toiletten weliswaar om iemand te betrappen op roken... Maar ik kan me indenken dat het alles behalve plezant is voor een lln wanneer een lkr binnenkomt bij het 'draaien' van een condoom.
|
Ik denk dat de "jeugd" tegenwoordig niet meer zo verlegen is wat betreft die condooms en dergelijke. Iedereen praat erover. Ze gaan zich zeker niet schamen wanneer nu iemand ziet dat hij een "oh zo geweldige condoom" koopt.