Enkele post bekijken
Oud 16th November 2006, 12:41
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator

Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Maar wel in een God die ons en alles om ons heen geschapen heeft.

Wrong, een god die de fundamenten van de kosmos heeft gelegd, het begin & al de fysieke wetten. Misschien de grote blok massa waar men het over heeft als men de big bang beschrijft, wat allemaal puur theorie is. God heeft niets meer te maken met de vorming van de zon of aarde. Dat is allemaal voortgevloeid uit het begin, uit die ene actie. De rest is de simulator die draait.
Geloof je de big bang? Zijn nochtans enkel cijfers zonder enig bewijs. Vanwaar komt die blok massa? Waarom explodeerde deze etc? Eender wie wat zegt over wat er ong. 10 miljard jaar geleden is gebeurd, is ook puur theoretisch bezig en we zullen het waarschijnlijk toch nooit weten.
Citaat:
Of je gelooft dat we door iets of iemand geschapen zijn of dat het een opeenhoping van toevalligheden is, is jouw zaak, maar ik bedoelde met mijn reactie op de teksten dat hun belangrijkste argument om de evolutie af te wijzen nergens op slaat.

Ben er zelf ook geen grote amateur van, maar ja mensen geloven soms de stomste dingen. Maar pas op, ze wijzen evolutie niet af he. Hence de titel van het artikel dat je zelf gepost hebt 'ID neemt evolutietheorie klakkeloos over'. Neen, de key zit 'm in deze passage: 'Ontstaan en bestaan zijn twee verschillende dingen, die niet noodzakelijkerwijs uit elkaar af te leiden zijn. Dit is de fundamentele fout, die in de globale evolutietheorie gemaakt wordt.'

Citaat:
maar het is toch even verbazend (in mijn ogen nog verbazender) dat er zoiets zou zijn als een schepper die ons geschapen heeft?

Neen, dat is de God uit Genesis die ons zogezegd uit aarde heeft gemaakt. De God of Supreme Being waarover het hier gaat is diegene die aan het begin van de tunnel zit, die het vuur heeft aangestoken en voor de rest gewoon toekijkt hoe alles evolueert. Hoe uit de aap de mens kwam etc... Heel de evolutie is een product van een simulator door iets of iemand in gang gestoken, vergelijk het met de Matrix. Een simulator gebonden aan wetten die de programmeur geschreven heeft, dat is de kosmos volgens deze mensen (om het simplistisch uit te leggen).

Citaat:
Wie heeft dan overigens die schepper geschapen? Of is die wél uit een opeenhoping van toevalligheden en mutaties ontstaan?

Now you're talking Hier kan je écht over bijven doorgaan, en het is puur theorie. Als je liever gelooft in een blok massa, please do. (Maar hoe kwam die blok daar dan en wat zat er rond die blok?) Niemand heeft gelijk in dit soort discussies want er is geen enkel concreet bewijs, puur speculatie. Ben zelf meer geneigd om de big bang als voor waar aan te nemen aangezien de grootste mathematici erachter zitten. Maar toch, er is een begin aan het begin, that's the whole key. Als ik geloof dat de big bang het begin is, kan ik best begrijpen dat iemand anders hier iets anders ziet. Er is toch geen bewijs, niks.
Met citaat antwoorden