24th November 2004, 21:14
|
 |
katleen
|
|
|
|
Citaat:
Bousakla werkt mee aan vervolg "Kassablanka". Bousakla schrijft samen met mij het scenario, omdat ze de problematiek van "Kassablanka" heel goed kent", zegt Guy Lee Thys in De Morgen.
Kassablanka" vertelt het verhaal van Wout, een jongen uit een extreem-rechtse familie, die aan de vooravond van de gemeenteraadsverkiezingen in 2000 in Antwerpen verliefd wordt op Leilah, een moslimmeisje met hoofddoek.
"Ik volg het concept van Guy Lee Thys met een kritische blik", aldus Bousakla. "Het vervolg moet naar mijn smaak meer humor bevatten. Ik ben blij dat Guy daarvoor openstaat", zegt de Antwerpse senator.
Actualiteit stuurt oorspronkelijk scenario bij
De vervolgfilm zou oorspronkelijk enkel focussen op het dagelijkse leven van de vijf allochtone acteurs na de release van "Kassablanka". Maar gaandeweg verbreedde de thematiek.
Thys heeft ook getuigenissen van allochtone meisjes gefilmd en gaat - na de moord op Theo van Gogh - ook in op de vraag hoe ver de vrije meningsuiting kan gaan.
Een groot gedeelte van de nieuwe film is al opgenomen. De film zou tegen de herfst van volgend jaar uitkomen en zal tachtig minuten duren.
|
Wie de nieuwe film "Kassablanka" nog niet heeft gezien moet die ZEKER gaan huren! Het is een super film die in de vlaamse filmwereld nu al heel veel betekent! DIKKE AANRADER!!
bron: vrtnieuws.net