Enkele post bekijken
Oud 18th October 2006, 10:22
karenwolput karenwolput is offline
Nog 3 weken in Madrid :)

Dit is inderdaad echt schokkend, toch verbaast het me niet zo erg! Dezer dagen komen kinderen al van zeer jonge leeftijd in contact met geweld. Of we nu het radio- of het Tv-nieuws aanzetten, telkens horen of zien we wel iets over een moord. Zelfs in onze favoriete feuilletonnetjes zijn wij getuigen van gruwelijke moorden.
Het is ook niets nieuws om uw kinderen gruwelijke videospelletjes te laten spelen. Elkaar uitmoorden en pesten (Bully) is dan ook de nieuwe trend als het om videospelletjes gaat.
Jammer genoeg denken ouders niet aan de gevaren die zulke spelletjes met zich kunnen meebrengen. Hun kinderen gaan dit gedrag immers als normaal beschouwen.
Dit is volgens mij ook gebeurd bij de 15-jarige Brit. De jongen ging niet in op zijn avances en wat doen ze dan in de spelletjes en in de gewelddadige films? Inderdaad de jongen vermoorden!
Wordt het eens geen tijd dat er weer strenge controle komt op wat verschijnt op Tv, in films en videogames ? Ik zeg niet dat alle problemen rond moord en geweld van de baan zullen zijn, maar volgens mij zou dit al een stap in de goede richting zijn.
Met citaat antwoorden