Enkele post bekijken
Oud 18th November 2004, 18:46
Stevie Stevie is offline
Registered User

Question

Citaat:
"Ik snap de titel niet zo goed eigenlijk: er wordt gezegd dat Vermassen de viervoudige moordenaar verdedigt en zelf zegt hij dat hij hem nooit zal verdedigen voor het assisenhof.

Wat is het verschil hier allemaal?"

--> Vermassen wil de man laten interneren - als hem dat niet lukt wil hij de man niet verder verdedigen voor assisen - zo heb ik het toch begrepen. Vermoedelijk ziet Vermassen weinig kans op succes of kan hij er zich om persoonlijke redenen niet mee verzoenen om een dergelijke moordenaar te verdedigen? Wel interessante vraag die ik Vermassen graag zou horen beantwoorden..

Citaat:
"Denk je dan ook niet dat het een fout is van het belgisch gerecht? Het kan toch niet dat 1 man de mening van een hele groep zodanig kan bepalen dat een viervoudig moordenaar kan worden vrijgesproken?"

--> dat is nu eenmaal het dilemma van een rechtsstaat - in andere landen zetten ze je tegen de muur en hier kan inderdaad een moordenaar vrijgesproken worden door het genie van een advokaat. Vraag is welk systeem we verkiezen en hoe we de 'schade' beperken om onschuldigen te veroordelen en schuldigen te vrij te laten....