Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
Ok, nu heb ik het echt wel gehad, nu gaan we die toer op. Wat moet iemand tegenwoordig doen om NIET discriminerend/racistisch over te komen? Ik werk elke dag met tientallen franstaligen. Heb ik iets tegen die mensen? Natuurlijk niet wat voor ne zever is dat hier allemaal.
|
Ik probeer mijn woorden steeds met zorg te kiezen om onbedoelde beledigingen en verwijten te vermijden. Ik heb gezegd dat je uitspraak 'verdacht veel ruikt naar discriminatie' wat ongeveer hetzelfde is als 'het neigt naar discriminatie'. Dat is iets anders dan zeggen 'dat is je reinste discriminatie', wat ik dus niet gezegd heb. Toegegeven, de nuance is mss niet voor iedereen even duidelijk, maar voor mij is ze wel groot. Als ik je gekwetst heb met mijn uitspraak bied ik je mijn excuses aan, want dat was niet de bedoeling.
Mijn uitspraak was voor een stuk ook ingegeven door de associatie met de bovengenoemde scène uit 'The matrix', die voor mij een 'mooie' metafoor is voor de houding van de doorgewinterde rascist tgo vreemdelingen. Ik kan er ook niets aan doen dat dat beeld bij jouw uitspraak in me opkwam.
Ik heb gevraagd of je me zou willen overtuigen van waarom het oprukken van het Frans vergeleken kan worden met een parasiet, maar daar heb ik tot dusver nog geen overtuigende argumenten voor gekregen. Aldus blijf ik het grof vinden om de gebruikers van het Frans in een faciliteitsgemeente te vergelijken met een parasiet, kanker of gezwel.
Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
'k ga hier geen moeite meer insteken, de dumbassness level ligt te hoog. Ga ergens nutteloze regels als alcoholslot verplicht op alle wagens verzinnen, of ga wat ranzige yoghurt fretten, maar hier doe ik niet in verder.
|
Alcoholslot lijkt mij ook redelijk nutteloos, blij dat we het daarover eens zijn.
Ik weet niet waar je de associatie tussen mij en ranzige yoghurt haalt, maar terecht is ze niet.
Citaat:
Orgineel gepost door Pieterjan
Je geeft hier zelf toe dat deze facilitaire problemen je niet interesseren, ik vraag me dan toch wel af waarom ik jou naam in deze topic zoveel zie voorkomen, en steeds met dezelfde utopische argumenten er onder
|
Ik heb niet gezegd dat die problemen me niet interesseren (hoewel je dat mss wel zou kunnen afleiden uit het feit dat ik er niet echt veel ervaring mee heb), ik heb gezegd dat ik niet begrijp dat je je er zo druk over kan maken terwijl er zo vele belangrijkere en ergere dingen in de wereld gebeuren. Ik vraag me oprecht af wat voor Wouter het probleem juist is, net omdat het me wel interesseert.
Waarom mijn naam hier zoveel voorkomt is omdat ik nu eenmaal een betweter ben en omdat ik het moeilijk heb met uitspraken zoals Wouter die hier al enkele malen gedaan heeft.