29th August 2006, 09:49
|
|
Administrator
|
|
|
|
Citaat:
De oprukking van het Frans (als ik me niet vergis één van de 3 officiële landstalen in België en dus gelijkwaardig aan het Nederlands) is wel het minste wat mij zorgen baart.
|
Nogmaals, je woont hier niet, dus je kent dit probleem en de geschiedenis ervan niet even grondig als een local. Je ervaart het op een hele andere manier. Dagdagelijkse realiteit vs. Het Journaal bekijken of de krant lezen is iets heel anders. Moest een Palestijn, Libanees of Israëli hier op het forum zijn mening uiten over de hele situatie in het heilig land, zou ik zijn mening niet bagateliseren, want hij is verdorie betrokken partij, ik niet. Hoewel ik er dikwijls mijn gedacht over zeg.
Als ik zin heb om de taalsituatie in de rand negatief te beschrijven, hetzij als een kanker, een gezwel, een woekering, een parasiet, dan heb ik hier mijn redenen voor. Noem het dichterlijke vrijheid.
That being said, "als ik me niet vergis één van de 3 officiële landstalen in België en dus gelijkwaardig aan het Nederlands".
Read up. Waarom in de eerste plaatsen faciliteiten? Wat zijn faciliteiten en waarom hadden sommige franstaligen ze nodig in bepaalde gemeenten? En dat is er ook nog zoiets als "de taalgrens" (or sumthin).
|