![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
18th August 2006, 03:23
|
![Kenny's Avatar](image.php?s=331a07cb002d7b7d7d2d18e5f1e76e6c&u=191&dateline=1105832988) |
UDHR - art. 19
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Anders is het als niet de gezondheid, maar de smaak in het geding is, zoals bijvoorbeeld bij voedsel in blik dat over de datum heen is. Dat smaakt minder lekker, maar het is de vraag of dat voldoende argument is het dan maar weg te mikken.
|
Dat wist ik dus niet eens. Ik heb altijd gedacht dat voedsel dat over de houdbaarheidsdatum zit, slecht is.
Citaat:
Daarom denk ik dat het beter is om ervoor te zorgen dat als de mensen inderdaad voedsel hebben dat over de datum is en als zij dit zelf niet meer willen op eten, dat zij het dan ergens kunnen binnenbrengen of zo iets. Hier kan het dan gecontroleerd worden en dan kan er met het goede voedsel misschien toch nog iets gedaan worden voor de minderbedeelden?
Of is dat ook een te idealistische gedachte...?
|
Bij mijn weten wordt zoiets al gedaan. Veel voedsel dat wordt uitgedeeld komt van supermarkten die het weggooien omdat het tegen de einddatum zit. En ik denk niet dat je eerste initiatief veel succes gaat oogsten.