16th August 2006, 21:46
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Wat een goed nieuws! Ik ben er gelijk euforisch van
Misschien dat het allemaal toch nog goed komt...
Ik zag trouwens overlaatst op NGC een stukje over 2 Amerikaanse studenten die hun wagen zo hadden omgebouwd dat hij op frituurolie kon rijden. Zo hadden ze al bijna de hele Amerikaanse westkust afgereden enkel en alleen op gratis bij wegrestaurants verkregen frituurolie (die anders toch maar weggesmeten werd).
Gaat niet écht over de opwarming van de Aarde, maar heeft er onrechstreeks toch mee te maken en heeft in sommige gebieden dezelfde problemen tot gevolg.
Citaat:
Watertekort bedreigt ook rijke landen
Niet alleen de arme landen kampen met een watertekort. Steeds meer zullen ook de rijke landen problemen krijgen met de watervoorziening. Dat staat te lezen in een rapport dat het Wereldnatuurfonds (WWF) woensdag publiceerde in het kader van de Wereldwaterweek, die loopt van 20 tot 26 augustus.
In het rapport "Rich countries, poor water" beschrijft de internationale natuurbehoudsorganisatie het watergebrek dat ook de meest welvarende landen treft.
De watercrisis is een probleem op wereldschaal, zo luidt het, veroorzaakt door een combinatie van klimaatverandering en droogte en verlies aan vochtige gronden die water kunnen opslaan, samen met verkeerd geplande waterwerken en een slecht beheer van de hulpbronnen.
Het rapport beschrijft de gevolgen van waterproblemen in landen als Australië, Spanje, delen van het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Japan. Enkele van de droogste steden ter wereld zoals Houston en Sydney verbruiken meer water dan kan worden aangevuld.
In Londen gaat er door de verouderde waterleidingen per dag ongeveer een hoeveelheid water verloren die voldoende is om 300 olympische zwembaden te vullen.
Bron: www.demorgen.be
|
Misschien is het interessant dat ik hier ook mijn verhandeling van in het zesde middelbaar even post. Was niet echt een eindwerk (aangezien ik handel deed, ging mijn eindwerk over de boekhouding van mijn stagebedrijf ), maar eerder de praktische uitwerking van de theorie over het schrijven van een verhandeling voor het vak Nederlands. Maar aangezien het onderwerp mij zo aansprak heb ik er wel redelijk veel research voor gedaan. Ik vind het nog steeds erg goed van mezelf
Het handelt over de waterproblematiek in de wereld en de gevolgen van het nijpende watertekort.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|