Enkele post bekijken
Oud 16th November 2004, 16:37
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf

Citaat:
Originally posted by SuperJef
Dit vind ik zeer triestig. een miljoen kiezers die veroordeeld worden voor rascisme..Dit is geen reclame voor de belgische justitie.

Wat vind je hier dan van? Als toekomstige koning! Dit is ook zeker geen reclame voor ons Koningshuis!

Prins Filip wil niet op reis met Vlaams Blokster

Het koningshuis zit danig verveeld met de handelsmissie naar China, die prins Filip van 20 tot 28 november voorzit. De kroonprins wil namelijk liever niet op reis met Marie-Rose Morel van het Vlaams Blok.

Een van de experten op de officiële delegatielijst van Export Vlaanderen is Chris Morel, de vroegere topman van Alcatel Bell, die 25 jaar ervaring heeft in zaken doen met de Chinezen. Morel zit in een rolstoel, en neemt daarom zijn dochter Marie-Rose mee “als rolstoelduwer”.

Marie-Rose is Vlaams parlementslid voor het Vlaams Blok, en dat zint het hof niet. Het kabinet van Vlaams minister Fientje Moerman, de voogdijminister van Export Vlaanderen, zoekt koortsachtig naar een oplossing.

Vlaams Blokster bij handelsmissie: "Privé-aangelegenheid"
Dat Marie-Rose Morel (Vlaams Blok) haar vader vergezelt tijdens de handelsmissie naar China, is voor haar een zuivere privé-aangelegenheid. Het Vlaams Parlementslid vraagt Vlaams minister Fientje Moerman een "krachtdadige reactie", zo meldt ze woensdag in een mededeling.
"Tot mijn ontsteltenis verneem ik dat het Hof problemen heeft met het feit dat ik mijn vader vergezel, ook al gaat het om een strikte privé-aangelegenheid waar ik nooit een politieke zaak van heb willen maken", stelt Morel. "Men laat mij nu geen andere keuze dan aan minister Moerman een krachtdadige reactie te vragen op deze inbreuk op ons privé-leven, waaruit bovendien onbegrip blijkt voor de praktische beperkingen van een rolstoelgebruiker".
bron: Gazet Van Antwerpen, 5-11-2004.