Enkele post bekijken
Oud 8th August 2006, 23:41
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Even los van deze discussie - want hoewel ik 'radicaal' tegen roken ben, vind ik dit toch ook wel een tíkkeltje te ver gaan.
Ik heb vakantiewerk gedaan bij een industriële schoonmaakfirma op Philips lighting in Turnhout en ik kan je vertellen dat als ze daar geen rokers zouden aannemen de productiviteit (klopt dit woord wel in deze zin ) met laten we zeggen 50% zou stijgen.
De werknemers (in de volksmond ook wel kuisvrouwen genoemd) komen daar bijv om 16u aan (als hun shift begint), maar voor ze beginnen worden er nog minstens 2 sigaretjes gerookt. Ze halen hun materiaal, vullen emmers met water, transporteren dit alles naar het aan hen toegewezen gebouw, zetten alles daar neer (al dan niet netjes ) en roken wéér een sigaretje. Ze beginnen te werken, een uur later wéér een sigaretje en zo gaat dit door tot hun werktijd erop zit. De tijd die zij in de rookcabines (erg positieve evolutie) doorbrengen evenaart de 'kuistijd' met gemak...
Dit maar om aan te tonen dat de keuze om een niet-roker aan te nemen soms wel begrijpelijk is...
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden