13th July 2006, 02:54
|
|
Administrator
|
|
|
|
Zidane excuseert zich voor kopstoot maar heeft geen spijt
Zidane excuseert zich voor kopstoot maar heeft geen spijt
De Fransman Zinédine Zidane heeft zich woensdag op de Franse zender Canal+ verontschuldigd voor zijn kopstoot in de borststreek van de Italiaan Marco Materazzi tijdens de finale van het WK voetbal, en bevestigt dat hij met "erg harde woorden" werd beledigd.
"Ik verontschuldig me bij de kinderen die dat gezien hebben", verklaarde de middenvelder. "Mijn actie is onvergefelijk. Natuurlijk was dat een foute actie. Ik wil dat klaar en duidelijk zeggen, want het werd gezien door twee à drie miljard televisiekijkers en miljoenen en miljoenen kinderen".
Op de vraag over wat Materazzi hem had toegeroepen antwoordde Zidane dat het "heel persoonlijke dingen" waren. "Het gaat over m'n moeder, over m'n zus. Hij zegt heel harde woorden en hij herhaalt ze meerdere keren.
Je luistert er eens naar en je probeert te vertrekken. Je hoort ze twee keer en dan de derde keer...". Zidane, die na de finale een punt zette achter zijn carrière, heeft geen spijt van zijn actie. "Ik kan geen spijt hebben van mijn actie, want dat zou betekenen dat hij gelijk had om dat allemaal te zeggen".
(Belga/AG 20:35)
Blog DM, 12-07-2006