Onderwerp: Wie wint de tour?
Enkele post bekijken
Oud 4th July 2006, 14:31
ShannaMols ShannaMols is offline
Registered User

Stuur een bericht via MSN naar ShannaMols
McEwen wint tweede etappe Tour

McEwen wint tweede etappe Tour

De Australiër Robbie McEwen (Davitamon-Lotto) heeft de tweede etappe van de Tour de France gewonnen, een rit over 228,5 km van Obernai naar Esch-sur-Alzette. In een massasprint was McEwen sneller dan wereldkampioen Tom Boonen en de Noor Thor Hushovd (Crédit Agricole).

Dankzij bonificatieseconden neemt Hushovd de gele trui opnieuw over van de Amerikaan George Hincapie.

Tom Boonen had zicht op het geel, maar kon het in de sprint niet afmaken. Tijdens drie tussenspurten pakte Boonen in totaal zes bonificatieseconden die samen met de twintig voor ritwinst goed geweest waren voor de gele trui.

,,Maar niet getreurd, de komende dagen probeer ik het opnieuw'', zegt Boonen. ,,Dit was alweer een ongelukkige spurt. De valpartijen hadden me zo goed als zonder ploegmakkers gezet. Ik had dus niemand meer om me te beschermen tegen de kwakken en er werden er nogal wat gegeven. De ergste kwam ongewild van Hushovd. Hij schoot uit zijn klikpedaal zodat ik moest uitwijken naar links. Dat heeft me de overwinning gekost. Jammer maar het is niet anders. Er komt heus wel een dag dat het geluk me toelacht. Deze miserie kan niet blijven duren.''

De rituitslag:
1. Robbie McEwen (Aus/DAV) de 228,5 km in 5u36:14 (gem. 40,8 km/u)
2. Tom Boonen (Bel/QST)
3. Thor Hushovd (Noo/C.A)
4. Oscar Freire (Spa/RAB)
5. Daniele Bennati (Ita/LAM)
6. Luca Paolini (Ita/LIQ)
7. Stuart O'Grady (Aus/CSC)
8. Bernhard Eisel (Oos/FDJ)
9. Erik Zabel (Dui/MIL)
10. Peter Wrolich (Oos/GRL)

De tussenstand:
1. Thor Hushovd (Noo/C.A) in 9u54:19
2. Tom Boonen (Bel/QST) op 0:05