Enkele post bekijken
Oud 19th June 2006, 15:57
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
euhm, iedereen die met kansarmen omgaat?
Het verband tussen kansarmoede en niet met geld kunnen omgaan gaat spijtig genoeg echt maar al te vaak hand in hand.
Kansarmen hebben van thuis uit ook nooit mee gekregen hoe je met geld moet omgaan en doordat ze kansarm zijn hebben ze meestal ook geen al te hoge studies gedaan wat ook weer zijn weerslag heeft op hoe je met geld omgaat.

Mijn moeder werkt in Sledderlo op de wijkschool. Aangezien niemand bekend is met Sledderlo citeer ik hier even uit het blad 'tertio'

Ten zuiden van Genk, in een uithoek van het derde grootste industriegebied in Vlaanderen, ligt het gehucht Nieuw-Sledderlo bedriegelijk in het groen. Het is een armzalig getto waar weinigen nog willen wonen en gegoede inwonders zo snel mogelijk wegtrekken. De wijk werd vroeger in de volksmond 'Little Chicago' genoemd en geteisterd door stof- en lawaaihinder van de aanpalende industrieterreinen. Er wonen veel marginale gezinnen en vreemdelingen -veelal Turken- en de werkloosheid bepdraagt er veertig procent.

Mijn mama werkt hier dus. Wat merk je, de meesten hebben daar wel een mercedes of een nokia gsm, maar geen geld om 's middags soep te kopen voor hun kinderen... goed geldbeheer?
Voor spijbelgedrag moeten ze echter geen schrik hebben. De meeste moeders, die zoals het citaat zegt werkloos zijn, staan overdag vanuit hun apartementsgebouw naar de school te kijken. Als het ware vanuit de ere-tribune. Als ze zien dat hun kind 's middags, onder speeltijd, ... niet op de speelplaats is, krijgt de juffrouw onmiddelijk bezoek van de ouders.
Met citaat antwoorden