Enkele post bekijken
Oud 19th June 2006, 15:15
hans hans is offline
Registered User

Mm, ik heb andere ervaringen. Maar die zijn wel niet uitgebreid ofzo. Dus vanuit uw standpunt heb ik het nooit echt bekeken. Misschien na deze discussie tijd om dat wel eens te doen

Bedankt voor de info Wim

Ik zat vooral in mijn hoofd met een voorbeeld dat ik zelf ken.

Een familie waar enkel de vader werkt omdat de moeder voor de 7 kinderen zorgt. De oudste ging naar unief maar kreeg geen studiebeurs. De vader is wel dokter, maar dan nog. Als je van één loon een familie van 7 moet onderhouden is dit, zelfs van een doktersloon' niet evident. En deze mensen gaan wel goed om met hun geld. Alleen hebben ze niet de kansen die anderen hebben. De dochter heeft nu een kot zonder warm water en zonder meubels, maar ze wilden hun dochter de kans geven om op unief te gaan. Bewonderenswaardig vindt ik dat, en moest ze nu wel een studiebeurs gekregen hebben, ben ik er zeker van dat ze niet zou spijbelen en die kans ten volle benut zou hebben. Net zoals ze dat nu gedaan heeft, maar dan met iets meer comfort. Want een kot met alleen maar een bed en bureau en zonder warm water is toch nie zo aangenaam me dunkt.

Maar dit is maar één voorbeeld en dus inderdaad niet comform met alle anderen, maar dit is in geen enkele sociaal dilemma het geval. Geen enkele situatie is dezelfde.