Enkele post bekijken
  #8  
Oud 19th June 2006, 13:42
hans hans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Geel
Posts: 151
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Daar ben ik niet mee akkoord. Het is helemaal niet zo dat jongeren in een armoedesituatie beter met geld kunnen omgaan, integendeel zelfs. Hoe komt het dat sommige gezinnen zo arm zijn?
2 redenen: omdat de ouders niet met geld kunnen omgaan of omdat ze kansarm zijn en ze (zoals het woord zegt) nooit de kans hebben gekregen om zich op te werken in de maatschappij (en ook nooit geleerd hebben om met geld om te gaan). Wat het ook zij, in beide situaties komt het erop neer dat die kinderen hoogstwaarschijnlijk niet met geld kunnen omgaan, want in beide situaties hebben de ouders meestal ook geen idee van hoe met geld om te gaan.


Hier ben ik dan weer niet mee akkoord Wim. Want het is niet omdat je arm bent dat dit uitsluitend te wijten is aan het feit dat je niet met geld kan omgaan. Er zijn een heleboel andere redenen die hier een belangrijkere rol in spelen.
En wie zegt dat kansarme ouders niet met geld kunnen omgaan? Hier maak je een correlatie tussen kansarmoede en niet met geld omkunnen, en dit is niet correct als je het mij vraagt. Kansarmoede is echt het gebrek aan kansen dat men krijgt en niet het feit dat men niet met geld kan omgaan. Dat is volgens mij gewoon armoede door slecht beheer, maar niet door het gemis aan kansen.
__________________
"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." (Edmund Burke)
Met citaat antwoorden