Enkele post bekijken
Oud 19th June 2006, 13:58
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door hans
Je ouders mogen maar belachelijk weinig geld verdienen willen ze een studiebeurs krijgen voor hun kinderen. Je moet echt al 'bijna' onder de armoedegrens leven.

Euhm, ik heb ook elk jaar een studiebeurs gekregen...
Leven wij onder de armoedegrens? Ik durf toch wel met enige zekerheid stellen van niet... Mijn ouders zijn zelfstandigen dus waarschijnlijk klopt het systeem niet helemaal, maar het is zeker niet zo dat iedereen die een studiebeurs krijgt ook arm is.

Citaat:
Wel kinderen die in zo een situatie opgroeien, situatie waarin ze het niet breed hebben, zijn doorgaans veel 'verantwoordelijker', op het gebied van omgaan met geld en/of gegeven kansen. Ik denk dat er dus zéér weinig studenten met een studentebeurs spijbelen.

Daar ben ik niet mee akkoord. Het is helemaal niet zo dat jongeren in een armoedesituatie beter met geld kunnen omgaan, integendeel zelfs. Hoe komt het dat sommige gezinnen zo arm zijn?
2 redenen: omdat de ouders niet met geld kunnen omgaan of omdat ze kansarm zijn en ze (zoals het woord zegt) nooit de kans hebben gekregen om zich op te werken in de maatschappij (en ook nooit geleerd hebben om met geld om te gaan). Wat het ook zij, in beide situaties komt het erop neer dat die kinderen hoogstwaarschijnlijk niet met geld kunnen omgaan, want in beide situaties hebben de ouders meestal ook geen idee van hoe met geld om te gaan.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden