Enkele post bekijken
Oud 17th June 2006, 00:19
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

,,Mijn thesis verandert niet''

Hij is niet overtuigd. Ook al heeft Freya Van den Bossche een doos naar haar kabinet laten brengen met diskettes, notities en kladversies van haar thesis, Koen Meulenare blijft bij zijn thesis: ze heeft haar werkstuk niet zelf geschreven.

,,Maar ik geef het toe: ik kan het niet bewijzen. Mijn stelling is dat een 22-jarige links geöriënteerde studente nooit zo'n thesis zou schrijven, die één lange aanklacht is tegen De Morgen .''

Ook niet als ze u haar hele voorbereiding kan tonen?

,,Dan ook niet. Wat bewijst dat nu? Dat ze er ook een beetje zelf aan gewerkt heeft? Mijn zolder staat ook vol documentatie, daarmee heb je nog geen boek.''

Het is een sterker bewijs dan het uwe.

,,Misschien. Ik denk dat hier vooral bewezen wordt dat mijn gag rond de thesis van Freya van den Bossche beentjes heeft gekregen en is gaan lopen. Er wordt veel te veel van gemaakt en dat is het gewoon niet waard.''

U gelooft ook niet dat een jonge moeder, tussen de pampers door, een thesis kan schrijven.

,,En nu ben ik de grote seksist, volgens De Morgen ... Maar dat was mijn punt niet. Mijn punt is inhoudelijk: zo'n thesis schrijft een linkse jongedame niet. Misschien had ik beter niet over die pampers geschreven, maar ze vermeldt het zelf in het voorwoord van de thesis.''

Eigenlijk heeft Frank De Moor, uw vroegere collega bij Knack , de thesis geschreven.

,,Als dat zo is, dan heeft Frank haar goed liggen gehad. Want dan heeft hij haar een thesis laten schrijven die ze nooit zelf geschreven zou hebben.''

Freya Van den Bossche dient nu een klacht in tegen u.

,,Dat is dan lichtelijk in tegenspraak met wat ze eerder zelf zei.''

DS, 16-06-2006 (bbd)