Enkele post bekijken
Oud 15th November 2004, 14:53
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf

Citaat:
Originally posted by yannick.staelens
Lijkt mij nogal hee ver gaan Na de lessen LO heb ik idd ook wel altijd water gedronken... maar na dat water toch altijd iets met suiker in! Zeker als we zeer hard gesport hadden!! Water compenseerd dat totaal niet ze!

Ik had het hier wel over het drinken tijdens het eten. Ik denk niet dat het zo'n groot probleem is om je eten door te spoelen met water? of zie ik dit verkeerd?

Na het sporten kan ik er gerust inkomen dat het beter is om iets met wat suiker te drinken. Maar dan is dat drinken dat de kinderen zelf meebrengen.

Citaat:
Of de kinderen het nu lusten of niet, dat fruit, je hebt toch ook altijd het recht als je totaal geen zin hebt in fruitsap om iets ander te nemen? Moet je dan persé fruitsap drinken??

fruit en fruitsap is nog iets anders he
het gaat er niet echt om dat ze dat MOETEN drinken, ze hebben ook nog de keuze tussen andere dranken.
Als ik dit even vergelijk met mijn lagere school waar ik net stage heb gedaan: na de speeltijd en tijdens de middag mogen de kinderen kiezen uit chocomelk, melk, water(plat en bruis) appelsap en fruitsap.
1 ding daarvan zullen ze toch wel lusten he???
1x per week fruit eten met de klas vind ik ook een goed initiatief.
Het gaat er niet om dat wij de kinderen gaan ambeteren, het gaat er wel om dat we de kinderen motiveren om een gezonde levensstijl te leren kennen en ze motiveren om die zelf ook toe te passen.

Misschien zien mensen van LESO dit anders, daarom dat sommige dingen verkeerd begrepen worden. Zo'n fruitdagje zou ik nu ook niet echt gaan organiseren met een derde middelbaar.
Maar in de lagere school zie ik dit zeker realiseerbaar en kunnen we een goede basis leggen of een positieve aanzet geven aan een gezonde levensstijl voor die kinderen.