Enkele post bekijken
Oud 15th November 2004, 01:16
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19

Citaat:
Citaat:
Leugens ivm begin van de oorlog -> dat heeft weinig te maken met de soldaten 'in the field'.

Toch wel hoor, want voor sommige (intelligentere) Amerikaanse piotten wordt het stilaan ook duidelijk dat de redenen waarom zij daar zitten, niet diegene zijn waarmee ze oorspronkelijk geronseld werden. M.a.w., hoe erg moet het niet zijn om je als soldaat ten velde stilaan bewust te worden van het feit dat je daar helemaal niet zit om redenen van 'national security' maar omwille van pure machtsbelangen van een paar gepatenteerde schurken in Washington DC?

In die context, ja, maar ik dacht dat we het hier over de conventies van Génève hadden.

Citaat:
Datum filmpje: niet 'midden 2003', wél week van 25/02/2004...

Niet dus, het staat letterlijk op die site (ik had er eerst ook over gekeken)

Page Updated: 02/27/04/
Transcript:
CNN Presents: Fit To Kill
Aired October 26, 2003 - 20:00 ET

Citaat:
Eén rotte appel? Laat me niet lachen.

Een heel leger vol rotte appels? Laat me niet lachen.

Citaat:
Je standpunten over Guantanamo en Abu Graib werken overigens eerder à charge dan à décharge voor de Amerikanen, waardoor ze hier geen verdere commentaar behoeven...

Was het dan de bedoeling om daarover te discussiëren? In tegenstelling tot wat u misschien denkt, ga ik hier echt niet de Abu Graib-hoofdpersonen verdedigen.

En hier is trouwens dat van Guantanamo... *LINK*

Citaat:
The detainees at Guantanamo were captured while fighting for al-Qaeda or the Taleban, neither of which purported to abide by the laws of war. The detainees represented no government and thus no military hierarchy.

Some governments tried to change this definition in the 1970s - to include Third World "freedom fighters" as legal combatants if they had a political goal - but the United States never signed the changed treaty.

America can detain the al-Qaeda fighters - the Geneva Convention allows detention of combatants as long as the conflict continues, and this conflict is hardly over.

Moreover, it should. It makes no sense to release people who remain dedicated to our destruction.
Met citaat antwoorden